Turinys /

Aviacija šiandien

Naujausias sklandytuvų gamintojų kūrinys „Mini LAK FESL“ skleidžia sparnus

2016m. rugpjūčio 30 d.

Pernai Pociūnuose vykusiame pirmajame Pasaulio 13,5 m sklandytuvų klasės čempionate kaunietis Vladas Motūza visečempiono titulą iškovojo ne tik savo meistriškumo, bet ir sklandytuvo „Mini LAK“ dėka. Prienų UAB „Sportinė aviacija ir KO“ specialiai čempionatui pagamintas baltasparnis įvertintas kaip vienas geriausių 13,5 m klasės sklandytuvų pasaulyje.

Nors debiutas buvo sėkmingas, gamykla nesulaukė nė vieno užsakymo. Tuomet nuspręsta sklandytuvą motorizuoti ir pirmąjį dešimtuką parduoti už patrauklią kainą. Paskelbus šią žinią, netrukus sulaukta septynių užsakymų. Taip gimė „Mini LAK-FESL“ su priekiniu savarankiškai paleidžiamu elektros varikliu. Prieš kelias savaites pirmasis sklandytuvas sėkmingai pristatytas Pociūnuose vykusio 34-ojo Pasaulio čempionato standartinės, klubinės ir 20 m dviviečių sklandytuvų klasės dalyviams.

– Sklandytuvas geras, variklis patikimas, galima kilti ne tik nuo betoninio pakilimo tako, bet ir žolės, – gyrė naujausią kūrinį bandęs bendrovės „Sportinė aviacija ir KO“ direktorius Vytautas Mačiulis. Jis čempionato metu kildavo ir į oro žvalgybą. Tai ir pigiau, ir tiksliau, nes nužemėjus galima įjungti variklį ir žvalgybą tęsti. Anksčiau tai darydavo čempionato direktoriaus pavaduotojas Algimantas Jonušas, kurį sklandytuvu į padanges ištempdavo lėktuvas.

Pirmasis „Mini LAK FESL“ netrukus iškeliaus į Norvegiją. Naujasis kūrinys priklauso ultra lengvų sklandytuvų klasei. Jo gamybai naudojamos ankstesnio sklandytuvo LAK-17 formos, bet konstrukcija, inžineriniai sprendimai kiti. Standartinis tuščias sklandytuvas sveria 220 kg ir daugiau, „Mini LAK“ svoris – 186 kg, su varikliu  – 222 kg. Jis montuojamas priekyje, jį paprasta nuimti, o ant atsiradusios ertmės dedamas gaubtas. Sklandytuvai su elektra varomais varikliais sparčiai populiarėja, nes subjurus orams ir įjungus variklį galima saugiai grįžti į aerodromą. Pilotas varžybose, siekiantis gerų rezultatų, turi galimybę skristi be variklio ir piltis į sparnus balastą, kurį bet kada galima išpilti.

Šiuo metu „Sportinės aviacijos ir KO“ gamykloje dirba 50 žmonių. Be „Mini LAK FESL“ vyksta serijinė LAK 17B gamyba. Jis gali būti įvairių modifikacijų: 15m,  18 m, 21 m, su elektros varikliu ar be jo.

/ Onutė Valkauskienė /

 

TOP